25 października 2011 r. podczas sesji Rady Gminy odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2008.
Certyfikat ISO 9001:2008 wręczył Wójtowi Gminy Tadeuszowi Chowaniak przedstawiciel Jednostki Certyfikującej IMQ S.A. Piotr Budzyn.
Zakres certyfikacji obejmuje realizację zadań własnych gminy, zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz zadań powierzonych.
Poza certyfikatem ISO 9001:2008 otrzymaliśmy również prestiżowy certyfikat IQNet – międzynarodowej sieci skupiającej wiodące na całym świecie jednostki certyfikujące oraz zostaliśmy wpisani do międzynarodowej bazy IQNet. Posiadanie certyfikatu IQNet jest skutecznym narzędziem promocji gminy.
System Zarządzania Jakością został wdrożony w Urzędzie w ramach realizacji projektu „Usprawnienie zarządzania i obsługi klienta w Urzędzie Gminy w Zawoi”,w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 Priorytet V. Dobre Rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.
Wdrożenie systemu jakości nie kończy się w momencie otrzymania certyfikatu- to dopiero początek drogi. System Zarządzania Jakością, musi podlegać ciągłemu doskonaleniu , w celu poprawy funkcjonowania Urzędu oraz świadczonych obsług dla mieszkańców, turystów, przedsiębiorców.
Wdrożenie systemu zarządzania jakością wg. normy PN – EN ISO 9001:2008 pozwoli nam osiągnąć korzyści wewnętrzne i zewnętrzne tj.: